duminică, 3 mai 2009

Evanghelizarea...

Stateam si ma gandeam dupa multe beri, ce nu am laut in basca deloc de cand am inceput sa scriu... cum ideile geniale vin la betie, m-a lovit epifania... de religie nu am scris nimic... Olivia, urmatoarele randuri sa nu le citesti ca sa nu ma injuri nu de alta... Asa, ca ziceam de religie... eu prin familie si botez, ca multi altii dintre voi sunt crestin ortodox... asta ca nu prea am avut de ales... ceea ce ma aduce la punctul unu al aberatiei din seara aceasta... ce cacat este cu intrecerea asta, care are mai multi adepti, care are mai multe biserici, care are mai multe suflete salvate... De parca sta Dumnezeu cu episcopii, imamii si ce mortii lor or mai fii ei,la o bere o atentie un jeleu, si le zice: " Bai Daniele, cam prost ma luna asta cu nou-convertitii... Si tu ma Benedicte... las-o ma in pula mea de treaba... de ce te-a mancat pe tine-n cur sa dai bula ai cu avorturile, ca ai mai pierdut din enoriasi... e aiurea... stai cam prost luna asta pe catastife... si nu de alta, da erai preferatul meu..." E complet idioata convingerea asta ca fiind adeptul nu stiu carei religii ai garantat o pila la Doamne Doamne... Si cei mai enervantii dintre toti astia sunt crestinii, fie ca sunt protestanti, catolici, sau ortodoxi... Acum sa o luam logic... Barbosii si preafericitii zic ca religia crestina este cea dreapta, unica religie care iti garanteaza un norisor si aripioare plus minus cateva conditii... Continuand firul logic al ideii, crestinismul are 2000 si ceva de anisori... inainte ca Isus sa moara pentru pacatele noastre, toti astia unde cacat se duceau?... Si alta chestie care ma calca pe nervi la crestini este ca dau vina pe evrei pentru ca l-au ucis pe Isus, dar juma` de biblie e luata de la ei, si e scrisa de Moise... E ceva de genul " Bah a fost ok pana la Isus ce ati facut, dar acum voi Ii dati socoteala lu` sefu` ca l`ati bulit pe fi`su" Si presimt eu ca la juedecata de apoi o sa fie ca intr`un episod din south park... "mormonii... astia aveau religia cea adevarata"

Punctul 2 al aberatei de azi se refera la evanghelizarea cvasi-fortata. Si rahatul asta are 2 subpuncte

a) Ratati cu emisiuni evangheliste de genul lui Steve Baros( pe numele de fata Stegan Boros, roman plecat in state, care a descoperit cuvantul domnului. si acuma mananca rahat la televizor pentru babele care n`au ce face sambata dimineata... Chestia ca idiotii de genul acesta, sunt idioti din aia insistenti... Schimbi canalul dai tot de unu de teapa lui...Sunt specimene din genul celor care iti bagape gat ideile lor... NU MA INTERESEAZA!!! Lasa`ma pe mine sa ard de nebun in iad... Ma pis pe gura pe care scoateti ineptiile alea...

b) Cea de-a doua categorie sunt aia care promoveaza crestinismul prin tari din lumea a 4-a (ca noi suntem in a 3-a)... adica oamenii mor de foame si de sida, si noi le dam biblii... adica vine negru sub-nutrit, iti cere o bucata de paine, ca nu a mai dormit de cand se stie.. si tu ii dai o biblie si o cruce... si ii mai conditionezi farfuria cu fiertura, doar daca se converteste... pai ala e in stare sa o vanda si pe ma`sa dor ca sa simta miros de manacare... Astea sunt adevaratele victime in razboiul asta ala converitirilor...

Si lista poate continua mult si bine, dar imi e prea lene la ora asta... asa ca ... Sanatate la pasarele!!!

6 comentarii:

Olivia spunea...

Nu te-am ascultat si am citit in continuare. Nu am o problema cu faptul ca discuti/critici/injuri institutia bisericii fie ea de orice neam, culoare, etc etc etc... Si eu am de spus diverse chestii "de dulce" cand ma duc sa ma linistesc pe la vreo manastire si tre sa ocolesc 4x4-le maicii starete ca sa ajung sa pun lumanari. Problema mea vine din alte lucruri si tine strict de credinta mea personala, frica mea de Dumnezeu si de acea Creatura de acolo de sus care ne guverneaza. :) Asa ca poti sa scrii orice iti pofteste inima.

A fost dragut acum niste zile cand a venit un mormon la noi la usa sa ne aduca pe mine si pe Cosmin la credinta cea adevarata si sa il gasim pe Iisus, ca stie el drumul .. Dap "which way did He go, George? Which way did He go?"

Asa ca scrie. Imi place ce scrii, cum scrii si cum vezi tu problemele. Keep on writing.

kid2920 spunea...

nu stiu cu care dintre voi sa fiu de acord. Parerea mea e ca noi credem in Dumnezeu pt ca asa am fost educati sa credem, k daca ne nasteam in the middle of nowhere si nu aveam contact cu civilizatia, nu mai credeam nici in Dumnezeu, nici Allah, etc, etc... pt simplul motiv ca nbu auziseram de ei. Nu sunt atee, folosesc "Doamne-ajuta", dar tot mai mult din obisnuinta decat din cauza faptului ca eu cred cu tarie... am frica de Dumnezeu, dar din cauza constiintei ca "a zis dna de religie ca nu e bine"... sunt niste lucruri din religie care m-au marcat, dar mai mult din spusele celor din jur, decat din convingerea mea " proprie si personala". Parerea mea exste ca suntem indoctrinati. Ni sunt servite pe tava niste idei si noi n-avem decat sa le respectam, ca altfel ne izoleaza societatea. Zicem ca nu credem, dar tot sarbatorim Craciunul si Pastele... cineva imi spunea ca tine mai mult de traditie decat de religie... Nu e chiar asa.. pt ca nu poti sa separi Craciunul de religie, nu poti sa il faci altceva decat o sarbatoare religioasa...
plm... nush.. cam asta e parerea mea.. nush daca am fost incoerenta, mi-e lene sa citesc din nou ce am scris... sper ca ati inteles my point of view.

ne-am prost spunea...

Nu e vorba daca am fost sau nu indoctrinati... Si daca erai izolata si nu iti spunea nimeni de dumnezeu sau alah tot credeai in ceva... gandeste`te cum au aparut primele religii, cand oamenii de pestera venerau focul sau mai stiu eu ce... cu siguranta ai fi creat nu stiu ce zeu piatra sau foc, caruia sa`i multumesti pentru hrana si alte rahaturi din piramida necesitatilor... ideea e ca avem spiritul de turma in adn, in sensul ca simtit mevoia sa multumim unei fiinte superioare pentru ca am trecut nush ce examen, sau mai stiu eu ce probleme... ce ma calca pe mine pe nervi e ca ceea ce avem azi s-a departat de la mesajul original, adica popii de azi... nu mai tin eu minte daca am scris sau nu, dar cu riscul de a ma repeta zic... dumnezeul de azi are mereu nevoie de bani... ai crede ca o fiimta superioara care a facut lumea in 7 zile are nevoie de lovele? Personal am o problema cu oamenii nu cu un anume dumnezeu... fiecare e liber sa faca ce il taie capul, doar ca ma enerveaza rahatii care cica propavaduiesc cuvantul DOmnului, si ei fut beau si fumeaza mai mult decat toate echipa ne-am prost la un loc... sa fin seriosi... cum a zis un tovaras "ma jur pe toti popii, n-am nimic cu Dumnezeu"...nu e vorba de educatia crestina in ceea ce am scris eu, in sensul ca e ideea de crestinism a plecat de la premise nobile, cu iubirea aproapelui, adica ideea de comuniune si pace si s-a ajuns la razboi religios... si ma mai roade ceva... de ce e preafericitul preafericit... banuiesc ca salariul nesimtit pe care il are, si limuzina pe care o conduce n`are nimic de`a face cu asta...

kid2920 spunea...

eh... te superi putin cam tarziu pe saracii popi... cateva secole bune, cam ei au facut pamantul sa se invarta,apoi au facut gat ca de ce li sunt luate averile, etc, etc... si... cine a zis " sa faci ce zice popa, nu ce face popa" nu a zis nici degeaba, si nici alaltaieri. pana la urma, isi fac si ei meseria, ca noi toti dealtfel... unii mai bine, altii mai prost.. etc, etc .. :P
cat despre preafericitul... nush... asa e el =))

ne-am prost spunea...

Pai asta e rahatu la care ma refer... cateva secole bune tot au strans bani pentrunu stiu ce dracu... cum pot sa ma duc sa ma marturisesc unui om care se da la enoriase sau vine rupt de beat la slujba... e ca si cum as incredinta presedentia tarii lui vadim sau becali... inteleg ca sunt si ei oameni, dar eu zic ca preotia este o meserie vocationala... adica nu te pune nimeni sa faci asta... si sa zici ca mai gresesc si ei ca sunt oameni e un argument de cacat... gandeste`te ca daca un doctor gafeaza e mare scandal... nu ti`a pus nimeni sa faci asta... prefer sa ma rog la o piatra decat sa ma duc la biserica... pana si religia si`a pierdut sensul... adica sa ma duc la biserica, teoretic "casa Tatalui nostru" si o adunatura de babe nfhhh sa se uite urat la mine din cauza felului in care arat, sau mai rau se strang sa barfeasca... e mai bine daca ma rog pe buda... din nou nu am nimic cu ideea de dumnezeu, ci doar ca religia a devenit un mijloc catre un scop decat un scop in sine asa cum a fost menita... repet, crestinismul in principiu, ca despre celelalte nu stiu prea multe, era o religie a iubirii la origini, si a devenit o mare cruciada pentru cat mai multi adepti... e ca un joc piramidal... cat mai multi convertesti, ai bonus mai mare... un fel de caritas mistic...

kid2920 spunea...

mda, eu ti-am inteles ideea de la inceput. fratelo, get used to it, ca si-asa n-ai ce face. sau esti si tu unul din aia care au convingerea ca un sg om poate muta muntii? eu nu. mergand pe principiul: "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul" nu prea ma mai opresc sa ma gandesc la chestiile astea. daca esti cinstit, altruist si sincer esti luat de prost, asa ca... eu, una, incerc numai sa imi vad de treaba mea. faca ce vor, nu ma intereseaza, pt k oricum eu nu pot schimba nimic.

P.S.: de-aia nici nu votez... k oricum n-are sens...

 


ne-am prost © 2010.