duminică, 3 mai 2009

Multivalenta multifunctionala multilateral dezvoltata a punctelor de suspensie...


Citind entryu' lu' Ne-am Prost mi-am dat seama ca foloseste o galagie de puncte de suspensie (ca si mine dealtfel) si cum tot citeam eu si citeam mi-am dat seama ca ele, punctele de suspensie sunt cea mai geniala unealta pe care o are limba romana. Ele combinate cu intuitia fiecaruia pot intruchipa o gramada e exprimari, cuvinte, fraze, rugaminti s.a.m.d. Folosind punctele de suspensie nu ai cum sa dai gres. In cele ce urmeaza o dau cateva exemple.

1. Parca ai fute si tu ceva si iti e tarsa sa ii zici in fatza pt ca obserivi ca ii sta mintea la orice altceva?!? Tot ce trebuie e sa o iei tandru in bratze, sa ii dai pupic pe buza de jos, sa clipesti gales din ochii si sa o intrebi pe un ton usurel languros: "Vrei...?"

2. Ai un amic/amica care iti cere/ propune ceva cu care nu esti total deacord, dar nici nu ai curaj sa il refuzi brutal si sa ii rupi inimioara. Rezolvarea? Iti iei o mina (nu de pix) serioasa, iti aprinzi o tigara iti treci mana usor peste barba si zici: " Bah...". Orice persoana cu o urma de materie cenusie si cu un dram de bun simt va intelege ca nu ai chef sa faci chestia propusa/ceruta.

3. Esti la o cafea cu amicii/colegii/prietenii si participi la o discutie care te depaseste grav de tot din punct de vedere intelectual. Stai si iti sorbi tacticos cafeaua sperand ca nu te va baga nimeni in seama si ca vei putea evita o situatie usurel penibila. Dar in cele din urma momentul fatidic apare si se lasa tacerea toti ochii fiind atintiti spre tine. Nimic nu te va scoate mai bine din cacat decat un: " pula mea...", expresie care daca contine punctele de suspensie de rigoare va rupe firul intelectual al comversatiei, ii va degaja pe pearticipantiii la discutie, si expresie care, daca nu va reteza definitiv discutia iti va castiga secunde pretioase in care poti sa te gandesti sa vezi cum o sa iti aberezi iesirea din aceasta situatie.

4. Scrii ceva si nu esti sigur ce semne de punctuatie vin unde si cum dracu' legi firu' logic al textului? Nimic mai simplu arunca niste seturi de puncte de suspensie ici si colo si ai rezolvat problema. Plus ca va da si impresia ca tu chiar ai gandit cand scriai porcaria respectiva si ai pus punctele de suspensie ca sa marchezi asta.

5. Iti pune cineva o intrebare care are 2 raspunsuri diametral opuse si nu stii exact ce ai vrea sa auda? Pune niste puncte de suspensie si o sa inteleaga exact ce isi dorea el sa auda. PS: cu asta poti sa te arzi ca posibil sa nu stii exact la ce s-a gandit pana al urma si sa gafezi in viitoare comversatii.

6. Punctele de suspensie sunt f utile si in ...vorbire! Pune niste "punte de suspensie verbale" din cand in cand si vei avea timp sa inchegi niste dialoguri mai intelgente daca nu te vei mai arunca cu capu' inainte in fiecare comversatie si vei spune numai tampenii pe care mai tarziu le vei regreta.

Punctele de suspensie pot exprima admiratie, surprindere, indignare, nagatie, afirmatie, manie, nepasare...si practic, daca stai nitel si cugeti pot exprima orice vrea muschiu' tau...ca d'aia sunt puncte de suspensie.

3 comentarii:

Olivia spunea...

:)) mi s-a parut foarte tare a treia. Da, adevarul e ca "pula mea..." este cea mai buna solutie cand nu ai fost atent sau chiar nu esti in stare sa exprimi ceva inteligent. Si mai e o solutie buna insa cu ceva mai multe puncte de suspensie atunci cand vrei neaparat sa schimbi subiectul. uhum.


Astept sa te onorezi si mneatale de leapsa, musiu :) .

kid2920 spunea...

mda... ai dreptate cu situatiile in care folosirea punctelor de suspensie te ajuta, insa eu tre' sa recunosc faptul ca am devenit dependenta de ele si scriind acest comentariu incerc sa ma abtin in a le folosi... (nu m-am abtinut! )nu renunt la ele! imi plac! :D

ne-am prost spunea...

ai ratat situatia in care esti planta la o materie si incerci sa indrugi un cacat inteligibil si tot ce iti iese este aa... hmmm.. deci...
asta cred ca e cea mai naspa

 


ne-am prost © 2010.