miercuri, 29 iulie 2009

Să fie sărăcie..

Bă, voi vă mai amintiţi căcaturile astea?

Câţi dintre voi mai ştiu ce gust au sticksurile sau bakerollsurile cu pate de ficat? Câţi dintre voi au mai sărit la metrou sau au stat lipiţi de uşi în tramvaie cu ochii după controlori? Câţi dintre voi v-aţi parfumat în hypermarketuri înainte de bairame şi când aţi cumpărat haine din Europa, ultima oară? (Europa de sub pod la Voluntari) Şi, apropo, câţi dintre voi mai ştiu de Europa, Niro, SumExpo, Castani şi BIG? Mai ştiţi ce gust are Sana? Sau cât de tare poţi să râgâi de la sifon? De când n-aţi mai supt un mentosan? Şi de când n-aţi mai băut un frutti fresh de gref, dar un Scandic la jumate? Seminţe negre de la colţ, la păhărel, aţi mai mâncat? Dar pâine cu ketchup? Şi ţigări la bucată v-aţi mai luat? De când nu v-aţi mai cusut o pereche de adidaşi? De când n-aţi mai vândut nişte sticle goale? De când n-aţi mai aşteptat la poarta stadionului, pauza, să intraţi la meci pe mocca? De când n-aţi mai sărit gardul la ştrand? De când n-aţi mai mâncat 4 îngheţate cu un singur cornet la Ikea? De când n-aţi mai visat la o bicicletă? Şi- completarea firească pentru fanii lui Raku- de când n-aţi mai băut cu poftă apă de la chiuvetă? De când n-aţi mai fost la ţară să săpaţi la vie? De când n-aţi mai desfăcut un ştiulete de porumb? Mai ştiţi ce e aia TEC? Mai ştiţi cum explodează carbidul cu apă? Mai ştiţi cum e să vă daţi cu punga pe zăpadă? Mai ştiţi să mergeţi la mare, cu naşu'? Mai ştiţi cum e să vă îmbătaţi înainte de a intra în discotecă şi înăuntru să beţi o bere? Mai ştiţi să poştiţi o ţigară? Mai ştiţi să stingeţi o ţigară când vine tramvaiul şi să o reaprindeţi când coborâţi? Mai ştiţi cum e să vă bronzaţi pe bloc?

Dar tu, frate?

De când n-ai mai mâncat o eugenie? De când n-ai mai intrat într-un magazin şi ai întrebat „Ce aveţi de 16 mii?”De când n-ai mai căutat bani pe jos? De când n-ai mai căutat ţigări pe jos? De când n-ai mai căutat orice pe jos? De când n-ai mai buzunărit vreun fraier? De când n-ai mai băut în parc? De când n-ai mai tras pe nas ACC200? De când n-ai mai jucat un fotbal la garaje? De când n-ai mai înregistrat melodii de la radio? De când nu te-ai mai uitat prin geamul unei maşini să vezi cât prinde la oră şi să-ţi imaginezi că e a ta? De când nu te-ai mai jucat cu un câine vagabond? De când n-ai mai furat bani din casă? De când n-ai mai căutat ore întregi prin buzunarele pantalonilor mărunţiş pentru ţigări? De când?

Bă, nu ştiu de voi, dar eu am cam uitat. Şi, sincer, mi se rupe pula că am uitat. Oricum, mă pot întoarce acolo, în orice moment.


P.S. E o vorbă. Dacă n-ai nimic frumos de spus, nu o spune. Şi eu n-am avut nimic frumos de scris.

3 comentarii:

Zarionu spunea...

Adevarul este ca m-am burghezit :) De mult nu am mai facut niciuna din activitatile de care spuneai. Si de unele imi pare rau, dar nu spun de care. Adevarul e ca am evoluat in gusturi poate odata cu varsta, poate odata cu salariul, insa, adevarata intrebare este: ma distram mai bine pe vremea aia cu o bere in club si tigari la bucata sau acum cand pot sa beau cate beri vreau dar mai des cu munca pana tarziu decat cu club pana dimineata?

ne-am prost spunea...

le-ai uitat pe alea. sa salivezi in fata vitrinei dupa perechea de adidasi preferati, sau sa ti se umple gura de bale cand te uitai la reclamele alea din anii 90 de la nemti... bah pula mea, singura noastra vina e ca ne`am nascut in romania... restul vine de la sine...

kid2920 spunea...

vorba unui fost coleg: "ce bine era in liceu, cu vodka si tigari la bucata..." acum nici maruntis pt tigari nu mai pot cauta prin buzunare. ma doare inima cand vad cum se subtiaza portofelul dupa ce iau un pachet de tigari =))

 


ne-am prost © 2010.