vineri, 30 decembrie 2011

Apel la rațiune, pace și iubire între popoare!

Salutare! 2011 se apropie de minunatul sfârșit și simt nevoia să-mi adaug la portofoliu încă un rahat total idiot și neremarcabil. E ceva ce am strâns în sufletul ăla al meu mic și negru și n-am avut ocazia să le pun într-o formă. Să începem deci cu un exercițiu de imaginație. Știu, e greu pentru mulți cretini care aterizează pe aici. Nu le spun cititori, pentru că la cum scriu, mă îndoiesc că abilitățile de citit sunt ceva mai ridicate.

 Și uite așa am eliminat prima frustrare. Să revenim, zic. Excercițiul deci. Imaginați-vă cum ar fi arătat lumea dacă Evul Mediu n-ar fi existat? Pentru cei dintre voi care v-ați întrebat tălâmb, curgându-vă bale din gură, ce e ăla Ev Mediu, vă rog frumos, închideți pagina și nu mai intrați aici niciodată. Deși mă îndoiesc că ați ajuns la acest paragraf fără să fi făcut deja asta. Mulțumesc!

Să revenim la exercițiul nostru și titlul gloriosului articol de astăzi. Ați terminat? Să scurtăm povestea. Lumea ar fi trecut direct de la Antichitate la Renaștere. Adică de la o chestie cât de cât culturală ți nu atât de îndoctrinată la alta. Fără Inchiziție, Biserică, cruciade etc. În orice caz, într-un fel total agravat am trecut și peste asta cu întârziere de câteva secole. Ca să sar peste secolele plictisitoare care s-au scurs de-atunci și până acum, au mai fost câteva războaie pe ici pe colo, s-a inventat tiparul, s-a descoperit electricitatea și motorul pe aburi. În orice caz, am intrat apoteotic în secolul 20, marcat discret printr-un mare Război Mondial și un altul la câteva decenii distanță. Dacă v-am plictisit cu lecția total arogantă de istorie, nu vă impacinetați. Pentru că:

1. Are relevanță în logica, așa cum o văd eu în acest moment, articolului și;
2. Nu vă convine, închideți fereastra. Măcar aici îmi permit să fiu nesimțit și arogant.

Să revenim la oile noastre. După aceste mici incidente internaționale, s-a ajuns la o stare de echilibru. Și de atunci ne-am apropiat cu pași din ce în ce în ce mai repezi spre o evoluție miraculoasă.  Ca să înțelegeți, i-a luat vreo șase milenii să treacă de la căruță și mașină și doar câteva decenii de la primul computer până la 3,1416G la telefoanele mobile.

Ideea e că, pe parcurs, ceva s-a pierdut. Ceva s-a transformat în noi ca specie și ne-a adus în punctul de astăzi în care am ajuns să investim mai mult în arme decât în căutarea leacului pentru cancer. Am devenit  niște drone dependente de lanț și însetate de spălare pe creier. Însetați de ultima tehnologie, fără să ne mai pese de cei de lângă noi. Putem să ne certăm trei ore pe Youtube cu un alt terminat despre cât de marfă este dubstepul și el nu înțelge, dar nu putem să purtăm o discuție coerentă cu un alt om față în față cinci minute. Și nu, dubstepul nu e muzică. Sunt doar răgete și bășini electronice.

Am devenit mai dependenți de bani, avizi să avem noi cât mai mult înaintea celuilalt. Cheltuim bani pe care nu-i avem, luam credite pentru care vom munci toată viața să le plătim. Suntem datori din clipa în care ne naștem. Suntem atât de dependenți de măreția zeului ban încat ne transformăn în căcați mici și egoiști care nu pot să privească mai departe de propriile interese. Ne văităm că în Africa și nu numai se moare de foame și zilnic miliarde și miliarde de euro sau dolari sau în ce morții lor mai tranzacționează bursele, sunt cheltuite din resursele acelor țări. Nu vi se pare deloc ciudat că unele dintre cele mai sărace tări sunt totodată și cele mai mari exportatoare de diamante?

Poate văd eu lucrurile total diferit. Poate Viorel a avut dreptate și eu sunt nebunul iar restul lumii  e sănătoasă. Mi se pare însă de câcat ca fiecare mișcare să ne fie urmărită, miliarde din banii care ar putea transforma lumea asta în ceva mai bun intră în conturile unor neni care nu i-ar putea cheltui pe toți într-un milion de vieți. Căcat, nu mi se pare normal că guvernele lumii vor să cenzureze internetul. Ultimul bastion al exprimării libere. Dusă la cele mai pervertite extreme, dar exprimare liberă. Nu știați? Vor să dea o lege prin care orice conținut considerat ”periculos” poate fi dat jos de pe Mărețul Internet. Există oameni care luptă cu toate măgăriile și rahaturile care se întrâmplă. Poate unii dintre voi, cei care ați avut răbdare să ajungeți până la acest ultim, lung și plictisitor paragraf, știți de ei. Poate unii nu. Ideea e că scânteia s-a aprins, însă nu sunt suficienți cât să țină focul aprins suficient ca ceva să se schimbe în lumea asta și mai ales în felul în care privim, gândim și simțim lumea asta. Sau poate că sunt. În orice caz, eu nu o să stau să vină cineva să mai salveze. Cum spunea un nene foarte amuzant și în același timp profund. Gândiți! Încă nu e ilegal!

Sănătate la păsărele!

Un comentariu:

kid spunea...

ia sa vedem cine se sesizeaza!
LMA, ne-am prost!

 


ne-am prost © 2010.